html5 templates

A szerzőről

Bíró János

A Vetőmagmarketing és kereskedelem című könyv szerzője Bíró János agrár felsővezető. A Gödöllői Agrártudományi Egyetem Mezőgazdasági Karán végzett okleveles agrármérnökként. Diplomájának megszerzése után fél évig Kanadában az Overland Learning Centerben (Toronto) tanult, majd az Országos Mezőgazdasági Minősítő Intézet munkatársa volt 1992-től 1996-ig.
1996-tól napjainkig az agrár versenyszférában dolgozik (Asgrow, Novartis, Syngenta). 2006-ban szerezte meg másoddiplomáját a Nyugat Magyarországi Egyetem Közgazdaságtudományi karán marketing szakon (okleveles egyetemi marketing szakértő). Egy évtizede oktat a Szent István Egyetem szarvasi Tessedik Campusán vetőmag-gazdálkodási szakmérnökképzésben. Emellett tevékeny részt vállal az Agrárminisztérium Iskolakert-fejlesztési Programjában, egy 18. kerületi iskola tankertjének fenntartásában, a helyi közösség fejlesztésében. Hatékonyan lép fel a vetőmagágazat érdekeiért, 12 évig volt a VSZT elnökségi tagja, 4 évig a hibridnövények szekció bizottsági elnöke. Az IMBE alapító, illetve elnökségi tagja. A növénytermesztés területén végzett példaértékű, nemzetközileg is számontartott fejlesztési és oktatói munkássága eredményeként Magyar Arany Érdemkereszt állami kitüntetésben részesült (2019).